Programmas nosaukums:
Centrālā Baltijas jūras reģiona
UK lēmuma datums:
28.02.2025
Investīciju prioritāte:
2 PO zaļāka un noturīgāka Eiropa ar zemām oglekļa emisijām, kurā notiek pāreja uz bezoglekļa ekonomiku neto izteiksmē, veicinot taisnīgu pārkārtošanos uz tīru enerģiju, “zaļās” un “zilās” investīcijas, aprites ekonomika, klimata pārmaiņu seku mazināšana un pielāgošanās tām, risku novēršana un pārvaldība un ilgtspējīga mobilitāte pilsētvidēs;
Programmas prioritāte:
2.Uzlabota vides un resursu izmantošana; 5.Samazināts CO2 emisiju daudzums
Projekta nosaukums:
Intermodāli zema oglekļa satura mobilitātes risinājumi mazākām pilsētu pašvaldībām
Projekta nosaukuma saīsinājums:
InterMod
Kopējais projekta partneru skaits:
4
Piešķirtais programmas finansējums projektam, EUR:
2044938.88
Kopējais projekta budžets, EUR:
2556173.6
Projektā mērķu, aktivitāšu un sasniedzamo rezultātu kopsavilkums (LV):
Igaunijai, Latvijai un Zviedrijai ir kopīgs izaicinājums samazināt CO2 emisijas un taupīt resursus, palielinot efektivitāti, integrējot dažādus transporta veidus un paātrinot digitalizāciju pašvaldībās. Viens no būtiskākajiem izaicinājumiem ir noturīgs pieprasījums, kas ir diezgan izplatīts mazākās pilsētu pašvaldībās (SUM). Lielākā daļa transporta risinājumu ir vērsti uz lielajām pilsētām, kuras nav tieši pārnesamas uz SUM zemā iedzīvotāju blīvuma, pieprasījuma un resursu dēļ. Tā ir neizmantota iespēja sasniegt zemas oglekļa emisijas mērķus, jo 95 miljoni cilvēku ES dzīvo SUM.
Projekta InterMod vispārējais mērķis ir izstrādāt zaļus, efektīvus un viedus mobilitātes risinājumus CO2 emisiju samazināšanai SUM transportā, kā arī transporta lietotāju uzvedības maiņu. To var izdarīt, tikai par prioritāti izvirzot sabiedrisko transportu un vieglo satiksmi un savienojot dažādus ekonomiskus pārvietošanās veidus un pakalpojumus pašvaldībās.
Projekta galvenie rezultāti ir izstrādāti un pārbaudīti kompleksi un ļoti specifiski jauni pilsētas transporta risinājumi pašvaldību teritorijām, t.sk. mobilitātes un servisa centrs dažādiem lietotājiem, apvienojumā ar citiem infrastruktūras elementiem intermodālā transporta veidu izmantošanas palielināšanai (elektroauto un motorolleru uzlādes punkti, velosipēdu degvielas uzpildes stacijas), viedās aplikācijas klientam draudzīgai pakalpojumu lietošanai un daudz ko citu.
Ņemot vērā tēmas tehnisko sarežģītību, projekta partneri dažādās valstīs un nozarēs nodrošina līdzsvarotu kompetenču un zinātības (KTH) un iespēju kombināciju (Vīmsi, Cēsis, Sēderhamna), kopīgi izstrādājot un ieviešot izvēlētos risinājumus.
Šim nolūkam projektā ir iekļautas šādas savstarpēji saistītas darba pakas:
WP1 Kartēšana un analīze
WP2 Pilotēšanas risinājumi
WP3 Uzraudzības un pārsūtīšanas risinājumi
Projekts uzsākts:
30.06.2025
Projekts pabeigts:
30.06.2028
Projekta partneri
Partnera statuss | Partnera nosaukums | Partnera valsts | Plānošanas reģions | LV partnerim piešķirtais programmas finansējums, EUR | LV partnera nacionālais līdzfinansējums, EUR | Kopā, EUR |
---|
Vadošais | Viimsi Municipality Government | Igaunija | .N/A | 622222.16 | 155555.54 | 777777.7 |
Iesaistītais | Municipality of Söderhamn | Zviedrija | .N/A | 519883.2 | 129970.8 | 649854 |
Iesaistītais | Cēsu novada pašvaldība | Latvija | Vidzemes | 416371.2 | 104092.8 | 520464 |
Iesaistītais | Royal Institute of Technology (KTH) | Zviedrija | .N/A | 486462.32 | 121615.58 | 608077.9 |